Maselis
Gra(a)ndioze employer branding
xpertise
Employer
Branding
Advertising
Social Media
Xpectations
Maselis is een succesvol Roeselaars graanbedrijf dat open naar de toekomst kijkt en daarbij groei ambieert. Een gra(an)dioze groei vraagt vanzelfsprekend de inzet van heel wat medewerkers die het bedrijf helpen om succesvol te opereren. Een doordachte employer branding-strategie helpt Maselis om die groei te blijven realiseren en stimuleren.
Wat KIXX deed
Een 360°-gradenaanpak lag aan de basis van een gra(a)ndioze campagne.
‘Ben jij ook graandioos?’ is de slogan die je terugvindt op bussen, affiches, sociale media, bierviltjes, rollupbanners, in de cinema, op broodzakken, billboards, lokale events én de bijhorende jobsite. KIXX creëerde een landingspagina die ‘werken bij Maselis’ aantrekkelijk presenteert en de daarbij horende boodschap naar buiten uitdraagt.
De resultaten
Een employer branding-campagne staat of valt met strategie. Door een totaalpakket te realiseren, coverde KIXX alle opties om nieuwe medewerkers aan te trekken en bestaande medewerkers tevreden te houden. Een interne lancering stelde het concept voor aan alle medewerkers. Iedereen kreeg een gadget – een ontbijtkommetje – dat aansluit bij de nieuwe campagne.
De interne en externe marketinginspanningen zorgen voor gra(a)ndioze resultaten: een stijgende naamsbekendheid, meer ingevulde vacatures en een grotere instroom aan kandidaten.