Dwars Door Vlaanderen
Rebranding na 75 jaar
xpertise
Rebranding
Spandoek
Badges
Menukaarten
Persmap
Briefpapier
Volgnummers
Visitekaartjes
Xpectations
Na meer dan 75 jaar is een opfrissing voor een merk op zijn plaats. Wielerklassieker Dwars Door Vlaanderen rijdt sinds 1945 mee in het peloton van de Vlaamse voorjaarskoersen die regelrecht richting elk wielerhart leiden. Steevast op woensdag en met de eindmeet in Waregem weet iedereen met een hart voor koers deze wedstrijd te waarderen. Een hedendaagse rebranding van dit historische merk is een logisch gevolg.
Wat KIXX deed
Een rebranding bevat net als elke wielerwedstrijd een pak meer verhaallijnen dan de top tien aan de finish doet vermoeden. We trokken de nieuwe huisstijl door naar heel wat (offline) elementen om Dwars Door Vlaanderen op verschillende niveaus te laten (be)leven, op én naast het parcours, het jaar rond. Spandoeken, badges, briefpapier, menukaarten, persmappen, volgnummers én visitekaartjes liepen op rollen van de drukkerijband.
De resultaten
“We zijn zeer tevreden over de nieuwe look-and-feel: eenvoudig, duidelijk en binnen de richtlijnen die we met onze partner Flanders Classics hebben afgesproken.” Het resultaat van de rebranding mag – en zal – duidelijk gezien worden. De vaste voorjaarsafspraak is frisser, jonger en tijdlozer geworden, zonder aan naamsbekendheid of herkenbaarheid in te boeten. Op naar 150 edities.