Diabetes Liga
Helder en duidelijk informeren, connecteren en mobiliseren
xpertise
Ledenmagazine
Branding
Folder
Flyer
Illustraties
Xpectations
‘Een magazine met een look-and-feel die op natuurlijke wijze de inhoud versterkt, dat kan.’ Het was met dat antwoord dat de samenwerking tussen de Diabetes Liga en KIXX ooit begon. Elke 17 minuten krijgt iemand de levenslange diagnose. In Vlaanderen leven naar schatting 600.000 mensen met diabetes. Daarom informeert, connecteert en mobiliseert de Diabetes Liga iedereen die ermee geconfronteerd wordt. Het Diabetes Liga Onderzoeksfonds financiert wetenschappelijk onderzoek naar diabetes.
Wat KIXX deed
Ledenblad Diabetes Info groeide uit tot een magazine dat tweemaandelijks content – altijd informatief, altijd begrijpelijk – deelt met zowel zorgverleners als mensen met diabetes. Zij herkennen zich in de reportages en kunnen zich identificeren met de mensen die aan het woord komen, verduidelijken en getuigen. Het grafische jasje waarin dat gebeurt, onderstreept dat nog. De vormgeving van Diabetes Info is ondertussen aangevuld met de vormgeving van Diabetologie, Gezond & Actief leven en tal van andere interne en externe publicaties.
De resultaten
KIXX tekent voor een groot stuk van de heldere manier waarop de Diabetes Liga haar belangrijke boodschap met leden, niet-leden, sympathisanten, sponsors, professionals en anderen deelt.
“Wat we op prijs stellen aan de samenwerking met KIXX is hun professionalisme. Ze denken met ons mee en weten onze missie en waarden perfect te vertalen in onze publicaties.”
Sophie Billiet – Manager Marketing, Communicatie en Fondsenwerving