Centrum Ronde van Vlaanderen
Virtual Reality Experience campagnebeeld
xpertise
Graphicdesign
Campaign
Branding
Xpectations
Het Centrum Ronde van Vlaanderen staat er in Oudenaarde en ver daarbuiten om bekend: je beleeft er de mooiste Ronde-momenten. Drama, euforie, winst en verlies, je ervaart alle emoties alsof je het zelf meemaakte. En het kan nog beter: Centrum Ronde van Vlaanderen zet een Virtual Realilty Experience in. Wat als je in de huid van een fietsende spion tijdens WOII kon kruipen? Ondervind via een Virtual Reality Experience zelf hoe Paul Deman fietsend uit de greep van de Duitsers probeerde te blijven. KIXX ontwikkelde een passend campagnebeeld.
Wat KIXX deed
Een Virtual Reality Experience over een spion die in de Grote Oorlog de Ronde won, daar hoort een minstens even spannende campagne bij – ontworpen door KIXX. De gele en zwarte kleuren komen prominent naar voren in affiches, roll-up banners, advertenties en brochures. Verschillende dragers en kanalen voor de uiteenlopende emoties – een glimlach, spanning of bittere ernst – die centraal staan. De designers hielden op elk moment rekening met het doelpubliek en de bestemming van de campagne.
De resultaten
De Virtual Reality Experience nam een vliegende start omdat het top is, en dankzij het sterke design. Later volgde een nieuwe samenwerking tussen Centrum Ronde van Vlaanderen en KIXX, waarbij we inzetten op Google- en Facebook-advertenties om het twintigjarige bestaan van het Oudenaardse belevingscentrum in de kijker te zetten.