Exail Robotics Belgium
Employer branding voor een wereldleider
xpertise
Campagne
Copywriting
Jobsite
Employer Branding
Xpectations
Exail Robotics Belgium is een industriële topspeler in hightech oplossingen voor de civiele- en defensiesector. De Belgische afdeling ontwikkelt onderwaterdrones die mijnen opsporen, identificeren en vernietigen. Een belangrijke job met een uitdagende missie vraagt om medewerkers die gepassioneerd meedenken én -werken. Exail Robotics Belgium zocht een pak medewerkers bij de opening van een gloednieuwe fabriek waar drones geassembleerd en getest worden. Met een krachtig campagnebeeld en een aantrekkelijke jobsite legde KIXX de eerste bouwstenen.
Wat KIXX deed
Het employer branding-traject bestond uit een campagne met bijpassende slogan. “Join our crew to build a safer world.” illustreert dat het hier om een state-of-the-artproduct gaat én dat je als nieuwe collega meewerkt aan maatschappelijke veiligheid (defensie). Tijdens de rekruteringscampagne houden we de vinger aan de pols, ook nu de fabriek volop actief is. We kiezen ervoor in waves te werken: meer communicatie wanneer extra collega’s nodig zijn, aangevuld met een ‘always on’-campagne als de rekrutering minder intensief is.
De resultaten
“KIXX toonde flexibiliteit op het gebied van timing, scope en personeelsinzet.”
Van design en copywriting, tot digital en print, KIXX verzorgt de volledige employer branding-uitrol van a tot z. Het resulteert in meer visibiliteit voor Exail Robotics Belgium. De employer branding-campagne staat centraal in hun missie om nieuwe medewerkers aan te werven. KIXX creëert als sparringpartner originele manieren om in het daglicht te treden en genereert op korte termijn een kwaliteitsvolle instroom.