Economisch Huis Oostende
Vis jij mee naar het nieuwe concept?
xpertise
Campagne
Branding
Concept
Xpectations
Economisch Huis Oostende had een heuse communicatiecampagne in gedachten voor de lancering van een nieuw shopping concept in hartje Oostende. De locatie in het Oostendse shopping Feest- en Cultuurpaleis zou een verrassende invulling krijgen die aan de inwoners en bezoekers van de koningin der badsteden gepresenteerd werd in de vorm van een guessing game. Hoe? Via een teasingcampagne die dankzij de expertise van KIXX nog een extra laagje creativiteit en marketinggevoel kreeg.
Wat KIXX deed
‘Shoponthaal.’ Zo heet de nieuwe ruimte in het Oostendse shopping Feest- & Cultuurpaleis. De faciliteitenruimte bezorgt iedereen een uitstekende shopervaring door onder andere uitleenbare rolstoelen en kinderwagens, lockers, een changing place voor mensen met een beperking, een gsm-laadstation … aan te bieden. Het Shoponthaal is een extra troef om Oostende nog meer als dé winkelstad bij uitstek uit te spelen. Niemand minder dan James Ensor werd de inspiratiebron voor deze campagne. Aan de hand van artificial intelligence creëerden we schilderijen in zijn herkenbare stijl die in het oog sprongen van elke nieuwsgierige voorbijganger. Een wedstrijdformulier en QR-code gaf je de kans te vissen naar de bestemming van deze ruimte en op die manier kans te maken op een shoppingcheque.
KIXX verzorgde zowel de teasingcampagne naar aanleiding van de opening als de communicatie achteraf.
De resultaten
“Het sterkste punt van KIXX was ongetwijfeld de creativiteit! Zelf waren we hier nooit opgekomen. Deze campagne is echt eens iets anders, met een hoek af. Daar houden we van”, aldus Adèle Detollenaere, marketing medewerker van Economisch Huis Oostende.