Investeringsfonds Think2Act stapt in KIXX
15 jaar KIXX
Bijna 15 jaar geleden startte Mark Caelenberghe in zijn eentje KIXX op. Vandaag telt het marketing- en communicatiebureau, dat focust op strategische trajecten bij kmo’s en corporates, ruim 35 medewerkers. Samen realiseren die een omzet van 7 miljoen euro. “Als full service bureau zijn en blijven we ambitieus”, stelt Caelenberghe. “Na de overname en integratie van Magenta en Kliek hebben we de voorbije jaren flinke stappen vooruit gezet. We hebben voor een aantal klanten ook al campagnes gerealiseerd in Nederland en zien potentieel om die markt verder te ontwikkelen. Ook in België is er ruimte voor verdere groei.”
Om dat traject te realiseren, breidt KIXX verder uit. Het bureau heeft momenteel 6 vacatures open staan, voor onder meer digital marketing, web development, design en content creatie. “Daarnaast zochten we ook een financiële partner die ons groeiverhaal kon ondersteunen. Met Think2Act halen we een Belgische investeerder aan boord, die samen met ons een verhaal op lange termijn wil schrijven”, aldus Mark Caelenberghe.
Inspelen op de nood aan gespecialiseerde diensten
Koen Verhelst, managing partner van Think2Aact: “We merken dat marketing en communicatie een steeds complexer gegeven wordt, ook als gevolg van de evoluties in sociale media. Veel bedrijven, ook uit onze portfolio, hebben op dat vlak nood aan gespecialiseerde dienstverlening. KIXX speelt perfect in op die evoluties en heeft een alomvattende aanpak. Bovendien heeft Mark zich de voorbije jaren omringd met een jong en sterk management team. Hun kennis van de markt, gecombineerd met het ondernemerschap van Mark heeft ons overtuigd.”
Think2Act participeert hoofdzakelijk in kmo’s met groeipotentieel. Het team focust op een middellange tot lange investeringshorizon. “Dit is onze eerste participatie in de marketing- en communicatiesector, maar KIXX sluit perfect aan bij andere dienstverlenende en consultancybedrijven die we al in portefeuille hebben. We kennen het dienstverlenend businessmodel dus goed.”
De bedoeling is om KIXX de komende jaren voort uit te bouwen. “We hebben de ambities doorgesproken met het management team. Eén van de mogelijkheden zijn nieuwe acquisities, maar we willen die mogelijkheden goed bestuderen. We staan er voor open, op voorwaarde dat ze complementair zijn en synergievoordelen kunnen opleveren”, besluit Koen Verhelst verder.
Benieuwd naar meer?
Laat van je horen!