Instagram lanceert Threads
Inspelen op conversatie
We kennen Instagram als een visueel kanaal: foto’s, reels en stories vliegen ons links en rechts om de oren. Met de introductie van Threads wil Meta ook inzetten op tekst en conversatie. Denk aan Twitter, waarop actuele topics worden gepost en waarop je kan reageren, liken en delen.
Hoe werkt Threads?
Zoals je net kon lezen, speelt Threads in op conversatie. Berichten bevatten 500 karakters die je aanvult met foto's, video's, GIFs, spraakberichten, polls en links. Op de app deel je je ideeën en interesses met je vrienden, volgers en andere creators.
Threads is onderdeel van Instagram, maar bied je toch heel wat andere features. Zo kan je maar één tag toevoegen aan je post in plaats van een resem aan hashtags. Ook privéberichten sturen is geen optie. Daarvoor dienen uiteraard de 'threads' die erop aansporen conversaties met elkaar aan te gaan onder je geplaatste berichten.
Handig weetje: je kan Threads gebruiken met je bestaande Instagram-login. Je hoeft dus geen apart account aan te maken.
De connectie tussen beide apps maakt de introductie tot Threads heel hapklaar. Je kan dezelfde mensen volgen én content vanop Threads delen in jouw Instagram-stories.
Een visueel beeld krijgen? Deze video geeft je een inkijk in de app.
Adverteren via Threads
Voorlopig is Threads nog een advertentievrije app. Meta (het moederbedrijf van Instagram, Facebook …) kiest ervoor om het platform snel te laten groeien en daar past betalende content nog niet in. Vijf dagen na de lancering van de app mocht Threads al rekenen op 100 miljoen gebruikers … van een snelle groei gesproken. In de toekomst is het zeer waarschijnlijk dat Threads met advertenties zal werken.
Zo pakken grote merken het aan
Terwijl de Verenigde Staten al enkele maanden op Threads kon inspelen, kreeg Europa pas op 14 december 2023 toegang tot dit nieuwe medium. Het is voor vele Europeanen dus nog wat uitzoeken hoe alles werkt. Laat ons daarom eens een kijkje nemen naar enkele grote (Amerikaanse) spelers.
Zij houden het voorlopig luchtig en kiezen voor een humoristische insteek.
Hoe gebruik ik Threads in de toekomst?
Wanneer een nieuw platform zijn intrede doet, is het geen overbodige luxe om na te denken wat dat voor jouw bedrijf of merk kan betekenen. Een app waar positieve conversatie voorop staat, kan zeker interessant zijn. Zit jouw doelgroep in de toekomst mogelijk op Threads? Heb je relevante bijdragen die op dit platform gepost kunnen worden?
Benieuwd naar meer?
Laat van je horen!