3 insights over B2B-leadgeneratie anno 2025
Een terugblik op het B2B leadgeneratie-event in het Gentse Wintercircus. In samenwerking met Combell en Leadinfo.

Leadgeneratie anno 2025
Wat betekent dat nu precies? Is er in 2025 zoveel veranderd dat ook leadgeneratie een volledige U-turn heeft gemaakt? Eigenlijk wel. Het B2B-landschap evolueert razendsnel, net als de manier waarop klanten denken, zoeken én beslissen. Onze strategieën evolueren mee, en 2025 vormt geen uitzondering.
Op 8 mei brachten drie leadgeneratie-experts (KIXX, Combell en Leadinfo) 120 zaakvoerders en marketingmanagers samen in het Gentse Wintercircus. Hun missie? Dit veranderde speelveld ontrafelen en hun doelgroep effectief naar conversie leiden. Lees welke drie belangrijke insights onze experts uit de doeken deden.
Insight 1: thought leadership, community building en gepersonaliseerde content vormen de perfecte leadfunnel
Renke Pieters, Digital en Growth Marketeer bij KIXX, ontfermt zich over digitale groei bij beloftevolle KMO's. Renke begrijpt de uitdagingen van leadgeneratie in de B2B-markt. Met zijn kennis van zaken dook hij naar de kern van de perfecte leadfunnel: bouw aan een strategische drie-eenheid die de concurrentie afschudt:
- thought leadership
- community building
- gepersonaliseerde content
Deze drie-eenheid zorgt ervoor dat je content écht werkt en je leadfunnel optimaliseert. Hoe?
Thought leadership positioneert je als dé expert in je vakgebied. Denk aan whitepapers, podcasts en webinars die specifieke topics aansnijden om prospects een stukje van jouw kennis mee te geven.
Community building creëert een omgeving waar je doelgroep waarde vindt en elkaar versterkt, zoals events die professionals samenbrengen rond gemeenschappelijke uitdagingen. Een voorbeeld zijn onze KIXX Academies waar diversie marketingtopics zaakvoerders en marketeers samenbrengen voor inspirerende sessies. Hier bind je mensen aan je merk.
Daarnaast zorg je er met gepersonaliseerde content voor dat je prospect in elke fase van de leadfunnel, van eerste kennismaking tot beslissingsmoment, perfecte aansluiting vindt bij jouw merk, normen en waarden.
Het geheim zit in de combinatie
Thought leadership trekt de juiste prospects aan, community building houdt ze betrokken, en gepersonaliseerde content stuurt ze naar conversie. Bedrijven die deze drie-eenheid beheersen, laten hun concurrentie ver achter zich in 2025.

Insight 2: 95,9% van alle websitehomepagina's is niet toegankelijk genoeg
Stijn Van Der Biest, online conversie & usability specialist bij Combell, bracht een confronterende realiteit naar het Wintercircus: 95,9% van alle websitehomepagina's is niet toegankelijk genoeg voor gebruikers. Een cijfer dat direct impact heeft op je leadgeneratie én dat vanaf 28 juni verplicht moet veranderen. Dan gaat het European Accessibility Act van kracht, een wetgeving die bedrijven verplicht een toegankelijke website, app of andere (online) producten te hebben. Je bent dus beter voorbereid!
Wat is een toegankelijke website?
Toegankelijkheid betekent dat iedereen, ook mensen met een beperking, je website, app en digitale tools makkelijk kunnen gebruiken en begrijpen. Zo'n 80 miljoen mensen in de Europese Unie leven met beperkingen zoals kleurenblindheid, dyslexie, ADHD, etc. Het is voor hen én voor alle andere gebruikers van cruciaal belang om door een gebruiksvriendelijke website te navigeren. Gebruiksgemak is de basis om meer leads te scoren en te converteren.
Hoe maak je je website toegankelijk?
Met heel wat quick en easy fixes:
- Kies een leesbaar lettertype
- Verbeter het contrast om makkelijker te kunnen lezen
- Gebruik goede kleurencombinaties en begeleidende tekst (kleur mag niet de enige onderscheidende factor zijn)
- Zorg voor eenvoudige formulieren - cruciaal voor leads, sales en conversies
- Zorg voor toetsenbordnavigatie zodat het gebruik van een computermuis niet noodzakelijk is
- Gebruik duidelijke taal, wees zo concreet mogelijk
- ...
Wil je weten hoe je website momenteel presteert? Laat het ons analyseren en krijg direct toepasbare aanbevelingen voor een geoptimaliseerde website.
Van verplichting naar kans
Zie het European Accessibility Act niet als een extra kostenpost, maar als een unieke leadkans! Terwijl 95,9% van je concurrenten nog altijd drempels opwerpt, maak jij je website toegankelijk voor iedereen. Het resultaat? Meer potentiële leads, betere gebruikerservaring voor alle bezoekers, en compliance met de nieuwe wetgeving in één klap.
Stijn's boodschap was helder: bedrijven die nu investeren in toegankelijkheid, creëren niet alleen een betere wereld, ze genereren ook meer leads dan hun concurrenten die nog altijd een groot deel van hun doelgroep buitensluiten.

Insight 3: activeer verborgen websiteleads en pak een groot voordeel op je concurrentie
Benjamin Vanoverbeke, Partner Manager bij Leadinfo, bracht de derde en laatste cruciale insight mee: 98% van alle websitebezoekers blijft onzichtbaar, terwijl ze wél koopintent hebben.
De verborgen 98%
Traditioneel zie je alleen de 2% bezoekers die een formulier invullen, de andere 98% verdwijnt spoorloos terwijl veel van hen wél geïnteresseerd zijn in je product of dienst. Benjamin toonde hoe je deze 'donkere materie' van je website kunt omzetten in concrete leads. Leadinfo is hier een zeer goede tool voor.
Focus op échte intent
Niet elke websitebezoeker is een potentiële klant. We focussen hier op het identificeren van bezoekers met daadwerkelijke koopintent, niet op zoveel mogelijk contactgegevens genereren. Welke pagina's bezoeken ze? Hoe lang blijven ze? Welke content downloaden ze? Deze signalen onthullen wie er écht geïnteresseerd is.
Geautomatiseerde funnel-integratie
Zodra je weet wie je warme prospects zijn, kun je ze moeiteloos doorvoeren naar een geautomatiseerde funnel. Het is een gepersonaliseerde follow-up met relevante content en gerichte acties, allemaal gebaseerd op hun websitegedrag. Dit systeem bevordert en versnelt je salesproces, en de kwaliteit van je leads.
Benjamin's kernboodschap
Stop met gissen wie je prospects zijn. Dankzij Leadinfo ligt je data al klaar in je websiteverkeer. Bedrijven die deze verborgen leads weten te activeren, hebben een enorm voordeel op hun concurrenten die nog altijd blind varen op hun website-analytics.
Van anonieme klik naar concrete klant: dat is de leadgeneratie-revolutie van 2025.

Ga tot de kern van jouw marketing
Het B2B-landschap van 2025 vraagt om een nieuwe aanpak. Drie experts, drie cruciale inzichten, één duidelijke boodschap: bedrijven die nu strategisch handelen, laten hun concurrentie ver achter zich.
Klaar om tot de kern van jouw marketing te gaan?
Ontdek waar jouw grootste kansen liggen met onze marketingscan. We brengen je huidige marketinginspanningen in kaart en reiken concrete verbeterpunten aan: van funnel-optimalisatie tot toegankelijkheid.