Nieuwe spelregels voor een gamechanger in gamebased learning

Nieuwe spelregels voor een gamechanger in gamebased learning

Telkens 28 april nadert, horen we een belletje rinkelen en denken we bij KIXX aan Play It. We mochten voor de door Datanews genomineerde Belgian tech startup company of the year en gamechanger in gamebased learning het marketingverhaal mee organiseren, realiseren en optimaliseren.

De Internationale Arbeidsorganisatie (IAO) riep 28 april uit tot jaarlijkse 'Werelddag voor Veiligheid en Gezondheid op het Werk' (World Day for Safety and Health at Work). Deze internationale dag focust op de preventie van arbeidsongevallen en beroepsziekten.

Brecht Kets en Mike Ptacek creëerden met Play It Safe een internationaal toegankelijk platform om veiligheidsopleidingen in bedrijven doeltreffender, herkenbaarder en vooral ook plezanter te maken. Gedaan met de kurkdroge halve opleidingsdagen in stoffige en zuurstofarme lokalen. Geen passieve powerpoints meer, wel 4 x meer snelheid, 30% verbetering en 1000 x meer fun. “Al botsten we als start-up op onze limieten in branding, marketing en communicatie. Onze ambities reiken ver, ons enthousiasme is groot, maar we zijn de eersten om te erkennen dat we hier bekwame mensen met knowhow en expertise nodig hadden. KIXX kwam als geroepen.”

Zo gestroomlijnd en zorgvuldig hun opleidingsoplossingen zijn, zo uiteenlopend en breed bleken de marketingideeën die Brecht en Mike op tafel legden. “We hadden in eerste instantie een rem nodig. Het team van KIXX zoomde strategisch verstandig even uit en stelde belangrijke vragen. Hoe profileren we ons? Hoe zien klanten en potentiële klanten ons? Is dat wat we willen? Hoe kunnen we dat beeld aanscherpen en verbeteren?”

Samen met KIXX kwam het Play It-team tot de conclusie dat benaming en bewoording de sleutels waren. Play It Safe werd Play It en de aangeboden producten en diensten in het kader van veiligheid op de werkvloer kregen een uitbreiding naar corporate trainingen binnen uiteenlopende thema’s (onboarding, cybersecurity, management …). Er kwam ook een nieuwe corporate huisstijl die ondertussen zowel online als offline toegepast is.

“Het was een intensief traject”, knikken Brecht en Mike, “maar we merkten dat Play It en KIXX veel gemeenschappelijk hebben. Beide ondernemingen leven om te creëren, dagen zichzelf uit en zijn snel. KIXX is bovendien ook datagedreven en test, analyseert en rapporteert onafgebroken. Als IT-onderneming vinden wij dat een meerwaarde.”

De resultaten zijn duidelijk. Play It wordt enkel en alleen op basis van uitstraling professioneler ingeschat door de stakeholders. Het vertrouwen van de aandeelhouders groeit, net als de interesse van potentiële klanten. Het aantal medewerkers verdubbelde en de internationale, Europese markt opent zich. Play It is klaar om Europa (on)veilig te maken.

Play It werd recent door Datanews genomineerd in de categorie ‘Belgian tech startup company of the year’. Wij hebben hen onze stem al gegeven! U ook? (U vindt Play It terug op de derde pagina)

Mis het volgend artikel niet!