Met deze aandachtspunten wordt jouw beurscampagne TOP

Een inspiratieloze stand met in een hoekje een vertegenwoordiger weggestopt achter zijn laptop….We weten allemaal dat dit het horror-scenario is voor een beursdeelname. 

Maar hoe moet het dan wel?

Wij bezorgen jou alvast enkele tips en aandachtspunten voor jouw volgende beursdeelname.

Goed begonnen is half gewonnen

Eerst en vooral: leg concrete doelstellingen vast. Wat wil je bereiken:

  • Naamsbekendheid verhogen?
  • Een nieuw product of innoverende service voorstellen?
  • Nieuwe klanten werven?
  • Bestaande contacten onderhouden?
  • Orderbonnen schrijven?

Probeer deze doelstellingen ook zo concreet mogelijk in haalbare cijfers te definiëren. Dit zorgt ervoor dat je de beurs achteraf degelijk kan evalueren.

Bedenk hoe je deze doelstellingen gaat halen door een strategie op te stellen. Bv. hoe zorgen we ervoor dat we 10% meer orderbonnen schrijven? Via een kortingsactie, een wedstrijd, upselling, ….

Get creative!

Spring eruit, val op!

Een goed concept zorgt ervoor dat jouw doelgroep zich aangesproken voelt en doet wat je van hen verwacht.

Waarom zou de doelgroep jouw stand bezoeken?
Wat wil je jouw doelgroep aanbieden of vertellen?

Een degelijk concept focust op 1 thema. Dit thema wordt dan doorgetrokken in alle communicatie.

Uit onderzoek blijkt dat je beursdeelname succesvoller wordt wanneer je als standhouder ook zelf je doelgroep uitnodigt.

Dit kan uiteraard via de ‘klassieke’ manier: e-mail, brief, via de vertegenwoordiger, teaser in e-mailhandtekening,…

Maar denk ook aan social media, website, online bannering etc. om de doelgroep te laten weten dat ze jouw bedrijf op de beurs kunnen terugvinden.

Show-time

Tijdens de beurs zelf moet het uiteraard gebeuren. Hiervoor zijn de mensen op jouw stand heel belangrijk. Zij zijn immers het gezicht van jouw bedrijf.  Zij dienen voorbijgangers aan te spreken en te overtuigen. Zorg ervoor dat de mensen op jouw stand allemaal hetzelfde verhaal brengen.

Maak het voor de bezoeker duidelijk aan wie ze info kunnen vragen.  Hebben jouw medewerkers dezelfde kledij of een opvallend accessoire aan?

‘Lok’ jouw doelgroep naar de stand door bv producten te laten proeven, een wedstrijd te organiseren, een nieuwe technologie te testen, workshops te laten volgen,… Kortom, zorg dat er wat te beleven valt.

Follow-up

Laat ook na de beurs van jou horen en blijf top of mind. Benut hiervoor ten volle alle verzamelde contactgegevens door bv. (elektronische) mailings te sturen, na te bellen, brochures en catalogen op te sturen,... Zo haal je meer rendement uit jouw investering.

Wil je eens de koppen bij elkaar steken om van jouw beursdeelname een succes te maken?

Contacteer ons voor een vrijblijvende kennismaking.