De 4 pijlers voor een geslaagd event

Het organiseren van een event kan een echte boost geven aan jouw bedrijf of organisatie. Maar hoe zorg je ervoor dat mensen jouw event niet willen missen?

We lichten een tipje van de sluier op en vertellen je alles over hoe wij de communicatie aanpakten voor twee van onze top projecten.

Project in de kijker: Febelux – Pure Future

Meer dan 200 studenten zakten op 27 februari af richting Brussels Expo om de eerste editie van Pure Future bij te wonen, een matchmaking event met de live event sector. Niet slecht, toch? Hoe we dat deden? Simpel!

Creëer stopping power

Iemand in de middeleeuwen kreeg in zijn volledig leven evenveel prikkels te verwerken als een student in 1 dag. Opvallen is dus de boodschap. Met een flashy branding zorgden we ervoor dat het event er letterlijk uitsprong.

Weet waar je doelgroep zich begeeft

Via welke kanalen kan je de doelgroep activeren? Social media bleek het ideale kanaal om studenten te bereiken en is relatief laag in mediakost. KIXX zorgde voor de nodige content via video, copy en posts op maat en zette zo een succesvolle campagne op.

Los de verwachtingen in

Uiteraard moet je leveren wat je beloofd hebt, maar zorg er ook voor dat dit zich uit in de branding van het event zelf. Kleed je ruimtes aan met passende decoratie, liefst op maat gemaakt. Trek de stijl door in het interieur, bewegwijzering, presentaties, catering, animatie,…

Ja, ik wil ook rendement halen uit mijn event

Niet overtuigd? Bekijk het Febelux project en oordeel zelf.

Project in de kijker: Engico

Engico koos voor KIXX als communicatiepartner voor de inrichting van hun nieuwe bedrijfsgebouw. Aansluitend werd het gebouw feestelijk geopend in aanwezigheid van onder meer 90 relaties.

De uitwerking omvatte de creatie van een totaalconcept: van gepersonaliseerde badges, roll-up banners, pancartes tot de uitvoering van belettering.

Hoe verkoop je je event?

Zorg dat potentiële bezoekers op de eventpagina meteen weten waarom dit event op maat van hen is gemaakt. En doe het snel! Daarvoor heb je een USP nodig. Eén zin die jouw event meteen onderscheidt van de rest.

Een goede USP is écht uniek en specifiek. Wat win je door het event bij te wonen? En wat laat je liggen door er niet te zijn?

Bij Engico kozen we voor een volledige aankleding van het nieuwe bedrijfsgebouw. Deze aankleding is eveneens duurzaam en zorgt dus ook voor een warme werkplek voor de medewerkers. De USP hier zijn dan ook de medewerkers.

Wil je meer weten over dit event? Bekijk het Engico-project.

Ja, ik wil ook rendement halen uit mijn event

Contacteer ons voor vrijblijvende communicatie